«Así se hace un libro», d’Enric Jardí, a EINA

(CAT)
En el marc del postgrau en Fotografia i disseny editorial d’EINA, Enric Jardí, coordinador del Màster en Tipografia Avançada, explicarà les interioritats del seu darrer llibre «Así se hace un libro«.

Per què hauríem de compondre un llibre en lletra romana? I per què no? Per què hauríem de fer les línies justificades? Les podem alinear a l’esquerra? I els marges? Han de ser iguals o desiguals? Han de ser amples o estrets? Podem començar un capítol en una pàgina esquerra? Per què no?

Así se hace un libro pretén respondre aquests i molts altres interrogants. Explica per què els llibres de lectura han adquirit la forma actual i com podem seguir fent-los al segle XXI. No és un manual de normes, sinó una exploració de cada element del llibre de paper, que ha esdevingut un artefacte de lectura difícilment millorable.

Aquest text ha estat pensat per a qualsevol persona interessada en el disseny gràfic, l’edició i el món del llibre en general: des dels que donen forma al text, com a professionals i aficionats al disseny, fins als que escriuen o es dediquen a la publicació de una obra, com a autors, editors o correctors.

Dijous 11 d’Abril
A les 15:30 h
Sala d’Actes d’EINA, Barcelona
Obert al públic

«Así se hace un libro», de Enric Jardí, en EINA

(CAST)
En el marco del posgrado en Fotografía y diseño editorial de EINA, Enric Jardí, coordinador del Máster en Tipografía Avanzada, explicará las interioridades de su último libro «Así se hace un libro«.

¿Por qué tendríamos que componer un libro en letra romana? ¿Y por qué no? ¿Por qué tendríamos que hacer las líneas justificadas? ¿Las podemos alinear a la izquierda? ¿Y los márgenes? ¿Tienen que ser iguales o desiguales? ¿Tienen que ser anchos o estrechos? ¿Podemos empezar un capítulo en una página izquierda? ¿Por qué no?

Así se hace uno libro pretende responder estos y otros muchos interrogantes. Explica por qué los libros de lectura han adquirido la forma actual y como podemos seguir haciéndolos en el siglo XXI. No es un manual de normas, sino una exploración de cada elemento del libro de papel, que ha acontecido un artefacto de lectura difícilmente mejorable.

Este texto ha sido pensado para cualquier persona interesada en el diseño gráfico, la edición y el mundo del libro en general: desde los que dan forma al texto, como profesionales y aficionados al diseño, hasta los que escriben o se dedican a la publicación de una obra, como autores, editores o correctores.

Jueves 11 de Abril
A las 15:30 h
Sala de Actos de EINA, Barcelona
Abierto al público